tisdag 23 november 2010

Ingen händelserik dag men mycket kan man sktiva ändå....

Igår va det måndag, och makens 10 dagar hemma med oss var till ända. Vi hade bara en sak på agendan och det var att infinna oss på bvc på eftermiddagen. Hade gjort upp ett schema för dagen i huvudet med allt möjligt som jag vill göra hemma, men bara för det blev inget som jag tänkt. Lille V hade ingen lust att följa mitt schema utan han ville äta och "tutta" hela förmiddagen så jag fick snällt ställa in mina planer.
Men till Ulla på bvc kom vi iaf, och Lille V växer bra. Nu har vi passerat födelsevikten, huvudomfånget och längden har också ökat, så det finns inget att klaga på. Naveln läker bra. Nästa besök är om två veckor, och då är det 1-månads besök.. ojoj..
Efter bvc åkte vi och hämtade upp storasyster på förskolan, hon var upptagen i utklädningslek och hade väl ingen större lust att följa med- men lyckades lirka med henne utan några större protester. Men när vi kom ut och jag skulle koppla på babyskyddet på vagnen blev lilla Fröken ledsen för att HENNES vagn var upptagen och det fungerade inte att förklara att vi skulle åka bil hem. Så jag fick bryta doktorns ordinationer lite eftersom jag fick släpa med storasyster under protest. Väl hemma så blev hon glad för att vi tog en promenad med syskonvagnen och Kajsa. Storasyster satt stolt som en tupp i syskonvagnen och pekade på bilar, bussar och folk och var på gott humör. Det var skönt med en promenad, snön knarrade under fötterna, hunden skuttade i snön, barnen var nöjda och jag fick röra på mig och frisk luft i lungorna.

På kvällen fick V blombud från farmor och farfar, en fin mor-barn-bukett med röda rosor.

Jag avslutar beskrivningen av dagen här, för kvällen var mestadels bra. Nattning av Lilla F gick bra, Lilla V vaknade på kvällen och hade ont i magen...men maken var supersnäll och tog över rodret en stund....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar