tisdag 14 december 2010

Testpilot

Jag är testpilot, eller rättare sagt Lilla Fröken, för Smartson. Det är olika produkter från Sempers Småfolk som ska smakas på. Man får hem kuponger för att hämta ut olika produkter från affären. Så det ska ju vara smidigt, men mindre smidigt är det när de dagligvarubutiker här närmast oss inte tillhandahåller alla av Småfolksprodukterna. Fick tag på en Squeezy i närmaste affären och sedan har jag fått åka runt till andra affärer för att hitta Djurkex och Majspuffar. Detta har såklart bidragit till att vi köpt med oss andra produkter från Småfolk som inte ingår i testet.

Småfolk Djurkex Har en roligt förpackning med fina färger och ett roligt lejon. Dock tyckte jag att kexen såg lite tråkiga ut, man fick titta noga på vad de skulle föreställa samt att mer än hälften av kexen i förpackningen var trasiga. Dåligt tycker jag, är det fel på förpackningen när de kan gå sönder så? 2 åringen fick smaka på dessa när vi skulle fika mellis, hon la knappt märke till att det var nya kex utan smaskade på dem som vilka kex som helst. Så hon klagade inte på smaken.

Småfolk Majspuffar Kära nån att de färgade av sig överallt, här ska man binda fast ungarna vid bordet så de inte kan kladda ner. 2åringen tyckte de var supermumsiga och hade velat ha flera än vad som fanns i påsen. Men jag som förälder var inte värst imponerad över de kladdiga fingrarna produkten medförde. Så dem ska jag inte köpa i fortsättningen, det finns så mycket annat mumsigt som kladdar mindre. Däremot är det plus i kanten för Smårolk produkterna eftersom de är KRAV märkta, så det tar upp betyget av majspuffarna. Kulig påse med fin gul färg och en bonde på- alla produkter har roliga ritade figurer som säkert tilltalar barnen och de trötta vuxna när man ska handla hem varor i all hast med hungern morrandes i magen. Så det slinker nog ner produkter som ser glada ut i korgen av bara farten- iaf om barnen ser de färglada förpacknignarna.

Småfolk Squeezy: Färglad förpackning med bilder av frukter och ett glatt barn. En Squeezy ska motsvara ett mål frukt, så det är ju bra! Min två åring älskar frukt- vilket är bra, så jag behöver inte köpa annat för att kompensera fruktintaget, men det är säkert bra för dem som inte får i sina barn frukt. Denna Squeezy slurpades in och avnjöts av tvååringen som verkade gilla det. Så plus till produkten.

Det var roligt att prova på att vara testpilot till fina produkter. Som säkert kommer att hamna i vår korg lite då och då, men inte allt för ofta pga priset och att det finns lättare och billigare alternativ att handla innan. Men som jag nämnt innan så gillade jag produkterna för de är KRAV märkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar